Modlitwa byla pomyślana jako synchroniczne wezwanie wszystkich Żydów do "Pana Wszechświata", aby zesłał swojego Moshiacha

Ogólnoświatowa Modlitwa Żydowska
z 21 lutego 2021 r.

Pewna grupa w obrębie judaizmu wezwała do ogólnoświatowej modlitwy wszystkich Żydów ("dzieci Izraela") w niedzielę 21 lutego [9 Adar w kalendarzu żydowskim]. Oczekiwało się, że wszyscy Żydzi na całym świecie przerwą to, co robią o godzinie 18.00 czasu jerozolimskiego, wrzucą monetę do skrzynki charytatywnej i odmówią na głos specjalną modlitwę pokazaną poniżej:
"Mistrzu Wszechświata, My, dzieci Izraela, Wszyscy zjednoczeni w tej chwili na całym świecie, wołamy do Ciebie. Prosimy, przyjmij naszą modlitwę z łaską i dobrocią. Szczerze dziękujemy Ci za wszystkie Twoje codzienne błogosławieństwa. Ale dziękujemy Ci również za zesłanie Mosziacha, aby odkupił nas, teraz i z miłosierdziem, z tego zbyt długiego wygnania i wszystkich cierpień oraz aby przyniósł pokój na świecie. Nie możemy już dłużej czekać! Pragniemy również, aby Twoje Wielkie i Jedyne Imię zostało objawione, a Twoja obecność powróciła do odbudowanej Beis Hamikdasz, Świętej Świątyni. Shema Israel, A-do-nay E- lo-hei-nu, A-do-nay Echad." (Słuchaj Izraelu, Haszem nasz G-od, Haszem jest Jeden).

Film promujący wydarzenie został umieszczony na YouTube 14 stycznia. Oto link:
https://www.youtube.com/watch?v=OseTUbOP1Dc
Według filmu, prominentni Żydzi i rabini ze wszystkich odłamów judaizmu popierają wydarzenie: "obserwujący, nieobserwujący, aszkenazyjscy, sefardyjscy, chasydzi - wszyscy Żydzi jako jedność".
Modlitwa jest pomyślana jako synchroniczne wezwanie wszystkich Żydów do "Pana Wszechświata", aby zesłał swojego Moshiacha (Mesjasza) teraz. Modlitwa sugeruje nawet, w wersji angielskiej, że być może jest On już na ziemi, ale jeszcze się nie objawił ("But we also thank You for sending Moshiach to redeem us...").
Ponadto, modlitwa zawiera wezwanie do "Pana Wszechświata", aby ujawnił swoje "Wielkie i Jedyne Imię" i przywrócił swoją obecność w Świątyni Jerozolimskiej, gdy zostanie ona odbudowana.
Notatki na YouTube wymieniają nazwiska "wielkich tsaddikim" - wysoko cenionych przywódców duchowych - którzy popierają to wydarzenie. Są wśród nich rabin Chaim Kaniewsky, rabin Shalom Arush, rabin David Pinto, rabin Sholom Lipskar i rabin Lazer Brody. Dwóch z tych rabinów należy do ruchu Chabad Lubavitch.Złowieszczy cel tak zwanych Praw Noego).
Do kogo skierowane są te słowa?
Jako chrześcijanie musimy zrozumieć, co robi naród żydowski, gdy woła unisono, jako naród. Ta modlitwa jest bardzo znacząca. Ale jest również bardzo niepokojąca.
Są ku temu trzy powody, które możemy wyrazić w formie pytań:
1. Do kogo jest skierowana? Określenie "Pan Wszechświata" nie jest biblijne, choć niektórzy mogą twierdzić, że może być ono słusznie wyprowadzone z wersetów Pisma Świętego odnoszących się do wszechwiedzy Boga.
2. Dlaczego proszą "Pana Wszechświata" o ujawnienie Jego "Wielkiego i Jedynego Imienia"? Pan Bóg Abrahama, Izaaka i Jakuba objawił swoje imię Mojżeszowi. Tym imieniem jest YHWH. Jest to imię, przez które jest On znany człowiekowi: "...to jest moje imię na wieki, a to jest moja pamiątka aż do wszystkich pokoleń." (Wj 3,15).
3. Dlaczego odnoszą się - w wołaniu o swojego Mesjasza! - do swojego planu zbudowania Trzeciej Świątyni w Jerozolimie? Tak się składa, że jest to również wielki nieokreślony cel masonerii. Niezliczone odniesienia w masonerii do Salomona, Jerozolimy i Świątyni, wraz z wieloma obrzędami i rytuałami, które odnoszą się do tych terminów, wszystkie wskazują na długoterminowy plan odbudowy Świątyni Salomona w Jerozolimie. Każda loża masońska jest sama w sobie magiczną antycypacją tego planu.

Chabad Lubavitch
Aby odpowiedzieć na te pytania, musimy cofnąć się nieco w czasie i zobaczyć, jak powstała ta inicjatywa. Jak zauważyliśmy powyżej, dwóch z głównych rabinów sponsorujących należy do ruchu Chabad Lubavitch. Ruch ten, największy w judaizmie, znacznie się rozwinął pod przywództwem rabina Menachema Mendla Schneersona (1902-1994), znanego wśród Lubawiczan jako "Rebbe" - postać quasi mesjańska. Wielu z jego zwolenników sądziło, że zostanie on objawiony jako Mesjasz za życia. Rebbe wzywał ich do gorliwej modlitwy o rychłe przyjście Mesjasza, nalegając, by Bóg odpowiedział na ich modlitwę bez dalszej zwłoki.
W dużej mierze ogólnoświatowa modlitwa o Moshiacha jest kulminacją tego, co przewidział Rebbe. Ruch Chabad jest najprawdopodobniej główną siłą napędową tego przedsięwzięcia.
Billboard "Mesjasz", 2005 r. Obok zdjęcia Rebbe widnieje napis: "Niech żyje Rebbe Król Mesjasz na wieki!". Wątpliwe jest, czy wielu Żydów podziela to przekonanie, ale fakt, że taki billboard mógł być postawiony gdziekolwiek, świadczy o wpływie, jaki
Chabad Lubavitch jest w stanie wywierać.

Dwaj rabini Chabadu

Dwaj rabini Chabad wymienieni w przypisie na YouTube jako główni zwolennicy tej inicjatywy to rabin David Pinto i rabin Sholom Lipskar. Pierwszy z nich, znany kabalista, jest blisko związany z Jaredem Kushnerem, zięciem ustępującego prezydenta Donalda Trumpa, podczas gdy drugi został wyświęcony na rabina w Jesziwie Lubawicza na Brooklynie w 1968 roku i założył szul (synagogę) Chabad Lubawicz w Surfside na Florydzie.
Jako rabini Chabad, ci duchowi przywódcy są orędownikami praw Noego dla nie-Żydów. Te tak zwane prawa traktują "pogan" jako istoty gorsze, które Żydzi są gotowi tolerować tylko wtedy, gdy podporządkują się siedmiu prawom. Jedno z tych praw wymaga egzekucji bałwochwalców - bez wymówek, bez wyjątków. Ponieważ Chabad i inni kabalistyczni Żydzi uważają czczenie Jezusa za bałwochwalstwo, światowy reżim rządowy, który wprowadziłby w życie Prawa Noego, nakazałby łapankę i egzekucję wszystkich chrześcijan.
Tytułowy Pan Wszechświata W pierwszym wierszu Szema czytamy:
"Słuchaj, o Izraelu: Pan, Bóg nasz, jest jednym Panem:" (Księga Powtórzonego Prawa 6:4)
Rzeczownik jest w liczbie mnogiej (Elohim, nie El), podczas gdy czasownik jest w liczbie pojedynczej. Formuła ta jest używana w całej Biblii. Gdy mowa jest o bogach narodów (elohim), czasownik występuje w liczbie mnogiej. Chrześcijanie rozumieją Szemę jako mowę o Trójcy Świętej, gdzie Bóg jest jeden, ale składa się z trzech Osób (dlatego używa się Elohim, a nie El). Żydowscy uczeni mają wielkie trudności z zaakceptowaniem tego, że ich Mesjasz jest Synem Bożym, pomimo wielu wersetów w Piśmie Świętym (w tym w Starym Testamencie), które pokazują, że tak jest.
Żydowscy uczeni biorą wzmianki w Księdze Powtórzonego Prawa odnoszące się do przyszłego proroka podobnego do Mojżesza ("podobny do mnie [Mojżesza]" i "podobny do ciebie [Mojżesza]"), aby oznaczały, że ich nadchodzący Mesjasz będzie człowiekiem podobnym do Mojżesza. To jest prawda. Ale będzie on również Synem Bożym:
"Pan, Bóg twój, wzbudzi ci proroka z pośród ciebie, spośród braci twoich, podobnego do mnie; jego słuchać będziecie" (Pwt 18:15).
"Wzbudzę im proroka spośród ich braci, podobnego do ciebie, i włożę moje słowa w jego usta; i będzie mówił do nich wszystko, co mu rozkażę" (Powtórzonego Prawa 18:18).
Chrześcijanie rozumieją, że Jezus z Nazaretu był w pełni człowiekiem I w pełni Bogiem. Żydowscy uczeni powinni ponownie spojrzeć na Księgę Przysłów 30:4:
"Któż wstąpił do nieba, albo zstąpił? Któż zebrał wiatr w pięści? Któż związał wody w szatę? Któż utwierdził wszystkie krańce ziemi? Jakie jest jego imię i jakie jest imię jego syna, jeśli możesz powiedzieć? Każde słowo Boga jest czyste; jest on tarczą dla tych, którzy w nim pokładają swą ufność. Nie dodawaj nic do jego słów, aby cię nie zganił, a ty nie zostałeś uznany za kłamcę." (Przysłów 30:4-6)

To mówi nam, że Bóg ma Syna. I nawet stawia wyzwanie: "Jak się nazywa Jego syn, jeśli możesz powiedzieć?". Naród żydowski wciąż próbuje odpowiedzieć na to pytanie. Jako chrześcijanie znamy odpowiedź: Synem Bożym jest Jezus z Nazaretu.
Kolejne dwa wersety (Prz 30:5-6) odnoszą się do pychy człowieka. Przypominają nam one, że Słowo Boże znaczy to, co mówi. Kiedy On mówi, że ma Syna, to ma to na myśli. Nie mamy zmieniać tego prostego znaczenia, "aby cię nie zganił, a ty nie zostałeś uznany za kłamcę".
Wielką tragedią dla judaizmu było to, że jego uczeni konsekwentnie zaprzeczali bóstwu ich Mesjasza. Zamiast tego szukali schronienia w Kabale i wymyślili Mesjasza o ogromnych anielskich mocach (często nazywanego Metatronem). Jako taki jest on transcendentny w chwale, ale nie jest Synem Bożym.
Mojżesz poprosił, aby wszyscy Izraelici nauczyli się wersetów, które dziś nazywamy Pieśnią Mojżesza. Znajduje się ona w 32 rozdziale Księgi Powtórzonego Prawa. Miała być zapamiętana i rozważana, zwłaszcza w trudnych latach, kiedy Żydzi jako naród oddalili się od Boga i pogrążyli się w smutku zbyt głębokim, by go znieść. Jako takie było to ostrzeżenie, proroczy opis tego, czego mogli się spodziewać, jeśli stracili z oczu Boga i zwrócili się ku innym bogom - takim jak ci z Kabały.
Następujące wersety z Pieśni Mojżesza dają dokładny obraz tego gdzie oni są dzisiaj:
"Zepsuli się, ich plama nie jest plamą jego dzieci: są pokoleniem przewrotnym i skrzywionym. Czy w ten sposób wynagradzacie Panu, o ludzie głupi i niemądry? Czyż nie jest on twoim ojcem, który cię kupił? Czyż nie stworzył cię i nie utwierdził?
... Wywołali go do zazdrości przez obcych bogów, przez obrzydliwości, które go rozgniewały. Składali ofiary diabłom, a nie Bogu; bogom, których nie znali, bogom nowym, którzy dopiero co powstali, a których nie bali się wasi ojcowie. Nie pamiętasz o Skale, która cię zrodziła, i zapomniałeś o Bogu, który cię ukształtował.
...Są oni bowiem narodem bez rady i nie ma w nich zrozumienia. Oby byli mądrzy, aby to zrozumieli, aby rozważyli swój ostatni koniec!"
(Księga Powtórzonego Prawa 32:5-29)

Czym są "nowi bogowie, którzy się pojawili", jeśli nie stale wydłużającą się listą fałszywych bogów, którą można znaleźć w Kabale, tak zwanych eonach i emanacjach? Pan mówi, że On jest

Ojciec", który ich kupił, ale oni odmawiają uznania Go za swojego Ojca. Ojciec jest poznawalny, dostępny, osobisty. Ale najwyższa istota w Kabale, Ain Soph, jest niepoznawalna, bezosobowa, niedostępna. Można się do niego zbliżyć jedynie poprzez długą serię pośrednich kroków. Co więcej, jego "prawdziwe" imię nie jest znane. Dlatego nazywa się go "Panem Wszechświata", co nie jest niczym więcej niż tytułem. Ich ogólnoświatowa modlitwa z 21 lutego faktycznie prosi o ujawnienie jego prawdziwego imienia: "My także pragniemy, aby Twoje Wielkie i Jedyne Imię zostało ujawnione".
Pieśń Mojżesza podsumowuje, gdzie ci ludzie są dzisiaj. Nie chcą uznać Boga za swego Ojca ani zwracać się do Niego Jego świętym imieniem YHWH. Zamiast tego zwrócili się ku niepoznawalnemu, bezosobowemu, niedostępnemu Bogu Kabały i pośredniczącemu strumieniowi bogów i anielskich osobowości, które rzekomo łączą człowieka z Ain Soph.

Trzecia Świątynia
W swojej ogólnoświatowej modlitwie odnoszą się również do proponowanej przez siebie Świątyni w Jerozolimie i proszą "Pana Wszechświata", aby umieścił tam swoją "obecność".
Biorąc pod uwagę, że niecierpliwie błagają "Pana Wszechświata" o zesłanie Mesjasza ("Nie możemy już dłużej czekać!"), wydaje się bardzo aroganckie, aby w tym samym oddechu prosić również o jego obecność w Świątyni, której nawet jeszcze nie zbudowali. Ogólny ton tej modlitwy jest niepokojący. Zamiast ludu, który uznaje swoje nieposłuszeństwo i bunt, który się upokarza, który wreszcie przyznaje, że jego kara była w pełni uzasadniona - jak tego wymaga Kpł 26,41-42 - mamy lud, który w gruncie rzeczy wciąż mówi Bogu, co ma robić:

"...jeśli wtedy ich nieobrzezane serca zostaną upokorzone, a oni przyjmą karę za swoją nieprawość: Wtedy wspomnę na przymierze moje z Jakubem, a także na przymierze moje z Izaakiem, a także na przymierze moje z Abrahamem wspomnę; i wspomnę na ziemię." (Księga Kapłańska 26:41-42)
Raczej postanowili udawać, że ich przekleństwo lub kara jest błogosławieństwem, jak przepowiedziano w Księdze Powtórzonego Prawa:
"I stanie się, gdy on usłyszy słowa tego przekleństwa, że będzie błogosławił sobie w swoim sercu, mówiąc: Będę miał pokój, choćbym chodził w wyobraźni mojego serca, aby dodać pijaństwo do pragnienia:" (Księga Powtórzonego Prawa 29:19)
Ci, którzy podążają za Kabałą, w jej talmudycznej formie lub w inny sposób, są tymi, którzy "chodzą w wyobraźni swego serca". W swojej dumie odrzucili oni proste znaczenie Słowa Bożego, zignorowali Ojca, który ich stworzył, wymyślili ustną tradycję, wymyślili mistyczne pojęcia i magiczne bajki, które nie mają żadnej podstawy w Piśmie Świętym ani w rzeczywistości, i dodali "pijaństwo do pragnienia".
Masoneria
Lucyferiański kult masonerii miał na celu szerzenie doktryn kabały w społeczności chrześcijańskiej, choć w zakamuflowanej formie. Nawet jeśli nie udało się jej zdobyć zwolenników dla pełnego spektrum myśli kabalistycznej, służyła do zanieczyszczania umysłów i serc każdego, kto się z nią zetknął. Jako taka paraliżowała skuteczną ekspresję prawdziwego chrześcijaństwa w każdej społeczności, która pozwoliła jej wejść.
Historyczne tło tego wszystkiego zostało opisane w następujący sposób przez Alberta Pike'a, jednego z najwyższych autorytetów w masonerii:

Wiele rodzin żydowskich pozostało na stałe w swoim nowym kraju [Mezopotamii]; a jedna z najsławniejszych ich szkół znajdowała się w Babilonie. Wkrótce zapoznali się oni z doktryną Zoroastra, która sama w sobie była bardziej starożytna niż Kuros. Z systemu Zend-Avesty zapożyczyli, a następnie rozwinęli wszystko, co dało się pogodzić z ich własn± wiar±; a te dodatki do starej doktryny zostały wkrótce rozprzestrzenione, przez ci±głe kontakty handlowe, do Syrii i Palestyny.
W Zend-Avezie, Bóg jest niekończącym się czasem. Żadne pochodzenie nie może być Mu przypisane: On jest tak całkowicie otoczony w swojej chwale. Jego natura i atrybuty są tak niedostępne dla ludzkiej inteligencji, że może On być jedynie przedmiotem cichej czci. (Moralność i dogmaty, rozdział 17)
Pierwszy paragraf mówi o tym jak wiele z wiodących żydowskich rodzin pozostało w Babilonie po wygnaniu i rozwinęło swoją własną religię, będącą mieszanką żydowskich pism, zoroastryzmu i wielu systemów magicznych obecnych wówczas na Bliskim Wschodzie.

Takie było pochodzenie Kabały.
Jak Pike zauważa w swoim drugim akapicie, "Bóg" Kabały jest niedostępny dla ludzkiej inteligencji. Jest on zarówno bezosobowy jak i niepoznawalny. To jest nieosiągalny Ain Soph, ostateczne pogańskie bóstwo. Jeśli chodzi o człowieka, może on być jedynie obiektem "cichej czci". Kiedy Kabaliści odnoszą się do "Mistrza Wszechświata", to jest to bóg, do którego się odnoszą.
Później Pike zauważył, w odniesieniu do dużej populacji Żydów żyjących w starożytnej Aleksandrii w Egipcie:
...aleksandryjscy Żydzi starali się oczyścić ideę Boga z wszelkiej domieszki tego, co ludzkie. Przez wykluczenie każdej ludzkiej namiętności, został on wysublimowany do czegoś pozbawionego wszelkich atrybutów i całkowicie transcendentalnego; a zwykłe Bycie, Dobro, samo w sobie, Absolut Platonizmu, zostało zastąpione osobowym Bóstwem Starego Testamentu.
(Moralność i dogmaty, rozdział 18)

Omawiając 28 stopień masoński, Pike ujawnia, że wszystko w masonerii jest zapożyczone z Kabały:
Wszystkie prawdziwie dogmatyczne religie wywodzą się z Kabały i do niej powracają: wszystko, co naukowe i wielkie w religijnych marzeniach wszystkich Iluminatów, Jakuba Boehme, Swedenborga, Saint-Martina i innych, jest zapożyczone z Kabały; wszystkie stowarzyszenia masońskie zawdzięczają jej swoje Sekrety i Symbole. (Moralność i dogmaty)
Cele Kabały są celami masonerii. Kiedy dostrzeżemy, że masoneria jest tak naprawdę zamaskowaną formą Kabały, wtedy jej tajny plan odbudowy Świątyni Salomona w Jerozolimie nabiera pełnego sensu.
Światowa modlitwa z 21 lutego jest w pełni zgodna z masonerią i wszystkim, co masoneria reprezentuje.
Upadli aniołowie 'bogowie' Kabały
"[Angelologia] Esseńczyków pojawia się ponownie w pismach mistycznych w czasach Geonimów (600-1000 AD). Jeszcze bardziej mistyczny charakter nadali jej kabaliści, którzy, począwszy od XIII wieku, zdobywali coraz większą popularność, aż w końcu uzyskali przytłaczający wpływ. W Talmudzie aniołowie byli narzędziami Boga, w średniowieczu - narzędziami człowieka, który przez wzywanie ich imion lub w inny sposób czynił je widzialnymi. Talmud wiedział o objawieniach anielskich, ale nie o wyczarowywaniu aniołów, które należy odróżnić od wyczarowywania demonów. Nawet mistycyzm gaoński był w tym względzie powściągliwy; lecz Księga Raziela, składająca się z różnych elementów, daje na samym początku wskazówki do przywoływania aniołów, które zmieniają się w zależności od miesiąca, dnia i godziny, oraz do używania ich do szczególnych celów, takich jak prorokowanie. Po tym Cabala nie znała żadnych ograniczeń co do liczby aniołów. Podobnie jak w magii egipskiej, dominowało w niej przekonanie, że żaden anioł nie może oprzeć się wezwaniu jego imienia, jeśli nastąpi to po pewnych przygotowaniach, we właściwych miejscach i we właściwym czasie."
Fragment z wpisu o Angelologii w The Jewish Encyclopedia, 1906, który potwierdza, że Kabała zajmuje się zaklinaniem aniołów i porównuje tę praktykę do egipskiej magii. Jako chrześcijanie wiemy, że tylko upadli aniołowie mogą być wyczarowywani.

Zaginione słowo masonerii
"Mityczna historia masonerii informuje nas, że istniało kiedyś SŁOWO o niezwykłej wartości i wymagające głębokiej czci; że to Słowo było znane tylko nielicznym; że zostało ono w końcu utracone i że przyjęto jego tymczasowy substytut. Ale ponieważ sama filozofia masonerii uczy nas, że nie ma śmierci bez zmartwychwstania, nie ma rozkładu bez późniejszej odbudowy, z tej samej zasady wynika, że utrata Słowa musi zakładać jego ostateczne odzyskanie... Tak więc Mistrz Mason, otrzymując ten substytut utraconego Słowa, czeka z cierpliwością na czas, kiedy zostanie ono odnalezione, a doskonała mądrość zostanie osiągnięta."
- Albert Mackey, The Symbolism of Freemasonry (Symbolika masonerii)
Na każdym Stopniu, masoni otrzymują słowo, które rzekomo reprezentuje nieznane imię Boga. Te sekretne słowa są substytutami Zaginionego Słowa, które pewnego dnia zostanie ujawnione. Kiedy zostanie ono w końcu odnalezione, jak mówi Mackey, "osiągnięta zostanie doskonała mądrość".
Prosząc o ujawnienie nieznanego Imienia Boga, ogólnoświatowa żydowska modlitwa z 21 lutego jest w efekcie prośbą o Zaginione Słowo masonerii.
Przyspieszenie nadejścia Mesjasza

Ogólnoświatowa modlitwa żydowska miała na celu przyśpieszenie nadejścia Mesjasza. Podobnie jest z kabalistyczno-masońskim planem odbudowy Świątyni w Jerozolimie.
Niestety, chrześcijanie są zachęcani do postrzegania zbliżającej się budowy Trzeciej Świątyni jako wydarzenia zrządzonego przez Boga. Nowa Reformacja Apostolska, na przykład, naucza dominionizmu, wiary, że Chrystus powróci tylko wtedy, gdy kościół zapanuje nad ziemią. Zadanie "schrystianizowania" ziemi jest zatem wychwalane jako prawdziwy cel kościoła w tym wieku. Wielu chrześcijan akceptuje tę naukę, ponieważ wydaje im się, że oznacza ona szczere głoszenie Ewangelii. W praktyce jednak oznacza to jedynie rozpowszechnianie kultury chrześcijańskiej i przyjęcie biblijnego światopoglądu.


Słowo Boże mówi nam, że dominionizm jest fałszywą nauką, ponieważ zaprzecza on scenariuszowi czasów końca przedstawionemu w Księdze Objawienia. Ten sam scenariusz jest również przedstawiony w innych miejscach Pisma Świętego, w tym w Księdze Daniela. Zanim Chrystus powróci, fałszywy 'Chrystus' lub Antychryst pojawi się na światowej scenie i zwiedzie większość ludzkości.
Żydowski plan odbudowy Świątyni Salomona jest dostosowany do teologii dominionistycznej. Jest on postrzegany jako proroczy akt, który w jakiś sposób "zobowiązuje" Boga do zesłania Mesjasza.
Ponieważ bedziemy omawiać Trzecią Świątynię w innym artykule , nie będziemy teraz dalej zgłębiać tego tematu. Pokazujemy w nim, jak dwaj świadkowie przejmują kontrolę nad masońsko-kabalistyczną Trzecią Świątynią. Posiadają oni niezwykłe nadprzyrodzone moce i mogą odeprzeć wszystkie próby ich eksmisji. Ci prorocy Boga - prawdziwi prorocy! - Następnie poświęcają Świątynię Bogu. Kiedy zostaną zabici, Antychryst wejdzie do Świątyni i popełni ohydę spustoszenia.

PODSUMOWANIE
Ogólnoświatowa żydowska modlitwa z 21 lutego byla najprawdopodobniej poprzedzona podobnymi wydarzeniami typu "Nie możemy już dłużej czekać!". Nie ma wątpliwości, że podjęte zostały wszelkie wysiłki, aby w jakiś sposób zaangażować w te działania ewangeliczne chrześcijaństwo. Byłoby wielkim błędem, gdyby tak się nie stało. Chrześcijanie muszą nadal głosić jedyną drogę do zbawienia, która prowadzi przez wiarę w Jezusa z Nazaretu. On jest jedynym i niepowtarzalnym Mesjaszem, żyjącym Chrystusem, jedynym środkiem, dzięki któremu każdy - w tym wszyscy Żydzi - może osiągnąć zbawienie.
Dopóki Żydzi jako naród nie będą się modlić do PANA Boga Abrahama, Izaaka i Jakuba - i tylko do Niego - dopóty będą trwać w swoim zdezorientowanym, wyobcowanym stanie. Wspierając planowaną budowę Trzeciej Świątyni, chrześcijanie utrudniają realizację Ewangelii. Dają wiarę żydowskiej iluzji, że kurs, który obierają, doprowadzi ich do zbawienia.
________________________